Klicka här för att komma till formuläret!
1:a pris: 1 SPA-biljett eller en badbiljett till Paradiset
2:a pris: 2 personer vinner 2 biobiljetter
3:e pris: 3 personer vinner varsin bibliotekskasse
För många medelålders är det nytt och spännande.
För dagens ungdomar är det en självklarhet, säger Mattias Wihlner, strateg på webbyrån Meimi i Örnsköldsvik. Han jobbar dagligen med sociala medier och vet onekligen vad han pratar om.
Människor har alltid kommunicerat med varandra och det sociala nätverket har alltid varit viktigt.
På så sätt är sociala medier inte någon större revolution. Däremot har sociala medier möjliggjort att många kan tala till många i stället för att en talar till många, säger Mattias. Han tar SVTPlay som exempel på hur många ungdomar resonerar i dag kring TV- konsumtion.
För många är det naturligt att kunna titta på TV-program precis när man vill.
Många frågar sig varför man inte kan se hela säsonger av en TV-serie på SVTPlay i stället för att behöva förhålla sig till en sändningstid. Utvecklingen går i en rasande takt och mycket förändras. 2006 hade den svenska kommersiella webbcommunityn Lunarstorm 1,2 miljoner aktiva medlemmar som stannade 50 minuter vid varje besök. 2010 stängdes den ner.
Det finns en ständig osäkerhet i den här branschen.
Så det gäller att hela tiden försöka blicka framåt och lista ut vad som är på gång, fortsätter Mattias. Han anser att integriteten blir allt vikti- gare: Det du gör på nätet nu tas inte bort och allt fler arbetsgivare tittar i historiken. Alla har ett digitalt varumärke och det blir viktigt att inte särskilja vem du är på nätet mot den i verkligheten. Jag tror att vi kommer att gå mer från kollektiv lekstuga till individuell nytta.