Båtmässan Allt för sjön går samtidigt som Vildmarksmässan men i skilda mässhallar. Höga Kusten har varit med på Allt för sjön tidigare men det var premiär för destinationen på Vildmarksmässan. Det innebär att Höga Kusten syntes dubbelt så bra den här gången jämfört med tidigare år.
– Det här är bra mässor för Höga Kusten, på många sätt, säger Maria Lundqvist, verksamhetschef hos Höga Kusten Turism AB. Här finns rätt målgrupper och många besökare har en tidigare relation till Höga Kusten, från att de har varit här, har släkt här eller har hört från andra eller läst i media om hur vackert det är här.
Flera företag från Höga Kusten fanns på plats i montrarna för att berätta om sina verksamheter och sälja in hela destinationen. Från Örnsköldsvik deltog, förutom Örnsköldsviks kommun, HK Walkabout, Restaurangbåten Poseidon, First Hotel, Kajen Köpmanholmen och Ulvö Handelsbod.
– Magasin Höga Kusten, vår skärgårdskarta och flera andra produktblad tog slut. Det är ett bevis på att vi har bra produkter men även ett gott värdskap och duktiga säljare i våra montrar. Vår fantastiska natur och världsarvet gör Höga Kusten till en produkt som är lätt att sälja, avslutar en nöjd Maria Lundqvist.
Övrigt
Stort intresse för Höga Kusten på mässa
Höga Kustens montrar var populära bland besökarna under båtmässan Allt för sjön och Vildmarksmässan i Stockholm 1-9 mars. Mässorna som gick samtidigt lockade totalt strax över 54 000 besökare från torsdagen till söndagen.
Publicerat