Nyheter/Reportage

90 procent nöjda kunder hos Miva

Allt fler är nöjda med det kommunala bolaget Mivas service till kommuninvånarna.

Inte mindre än 90 procent är nöjda med Mivas (Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB) tjänster enligt den kundenkät som nyligen genomförts. Resultatet kan jämföras med 2010 års enkät med 76 procent nöjda kunder inom avfall och återvinning och 82 procent inom VA.

Hela 94 procent tycker att Må återvinningscentral är ren, fräsch och fungerar bra när man lämnar sitt avfall. För de mobila återvinningscentralerna är motsvarande siffra 80 procent. Betyget för hantering av sophämtning blir så mycket som 90 procent nöjda kunder.

Av Mivas VA-kunder tycker 95 procent att dricksvattnet smakar gott och när det gäller leveranssäkerhet har siffrorna ökat från 54 procent 2010 till 63 procent. Likaså har man blivit mer nöjda med slamtömningen av privata avloppsbrunnar, vilket siffran 84 procent till skillnad från 77 procent år 2010 visar.

– Detta är glädjande siffror som tydligt visar att vi är på rätt väg i arbetet med att nå vår vision att Miva ska vara ett föredöme med kunden och hållbar utveckling i fokus, säger Gerth Mattebo, VD på Miva. 

Publicerat