Modo Hockey har efter segern mot Brynäs haft några matchfria dagar.
Dagar som tränaren Ulf Samuelsson ser som mycket värdefulla.
Det är perfekt att få några dagar där man får möjligheten att repetera de grundläggande taktiska detaljerna.
Det är tätt på den övre halvan i Elitserien just nu. Mellan andraplacerade Luleå och sjätteplacerade Skellefteå skiljer det endast en poäng. Modo Hockey på sin fjärdeplats har precis som Luleå, Linköping och Brynäs spelat ihop totalt 28 poäng så här långt.
Vi hade som målsättning inför seriestarten att så snabbt som möjligt etablera oss på den övre tabellhalvan och sedan bygga därifrån, säger Ulf Samuelsson och fortsätter:
Det har vi också gjort och nu gäller det som sagt att fortsätta på den inslagna vägen.
Modo Hockey har haft några dagar matchfritt sedan man i fredags besegrade Brynäs med 2-1.
Det var en match av slutspelskaraktär. En riktigt härlig hockeymatch mellan två bra lag, säger Samuelsson och fortsätter:
Att vi nu haft några dagar matchfritt känns bra. Vi har utnyttjat den tiden genom att repetera våra taktiska moment och det känns bra att få göra det emellanåt.
Nu väntar match mot AIK för Modo en intressant fight.
AIK har gått bra på sistone. De hade tre raka segrar innan matchen mot HV71 igår och där var de ytterst nära att hämta in ett tremålsunderläge. AIK är nu ett helt annat lag än det vi mötte tidigare på säsongen. Det handlar om att spela tätt och hårt på dem inte ge dem några ytor och utrymme. Får de det så är AIK ett riktigt bra lag.
När det gäller matcher mellan Modo Hockey och AIK så har det på senare tid handlat om idel bortasegrar.
Vi siktar på att få till ett trendbrott på den punkten, avslutar Samuelsson.
Under matchen finns det förstås också mängder av aktiviteter för att stötta klubbens Rosa bandet-kampanj, If you don´t fight you will never win!, och de kommer att märkas för den som besöker arenan. Allra tydligast blir kanske att Modo spelar matchen i specialdesignade matchtröjor där Modos Rosa bandet-slogan har tagit klubbmärkets plats.
Det tröjorna delas ut till generösa köpare direkt efter matchen.