Modo Hockey

Hockeyarenor plus företagsnamn = sant?

Radiosportens Christer Jonasson analyserar och listar hockeyarenornas namn och undrar om företagsnamnen på hockeyarenorna verkligen ger positiv reklam.

Modo – Skabbräven utan center i The Broken Heart of Hockey. Svårt efter guldet -07. Är ryggsäcken för tung att bära ?

Timrå – Har proppen gått ? Sladdar betänkligt, svårt få kontakt med övriga i ledningen. Arenan är döpt efter ett företag som har ett uppdämt behov.

Linköping – Mörk, ljus eller vit, kanske för många nötter inblandade i kakan.

Hur länge är LHC ett Säckgäng ? Ny center inköpt.

Luleå – Återbäringen är inte alltid garanterad. Osäkert om kollektivet funkar.

Leksand – Passar inte som hand i handske. Kanske måste man ta till med hårdhandskarna ?

Mora – Stor läcka. Hur är det med packningarna i kranen ? Så finns det ändå arenor som ger glans och bättre reklam för arenanamnet :

Färjestad – Kaffet var i brygg(a) och en mörk rost – men nu är det uppåt igen.

Brynäs – Har hostat upp sig ordentligt.


Publicerat