Styrelsen och VD för Modo Hockey presenterade i dag koncernbokslutet för koncernen Modo Hockey avseende säsongen 2010/2011.
Nettoomsättningen uppgick till 125,4 mkr (120,0) och resultatet till - 5,2 mkr (0,7) uppges i ett pressmeddelande på onsdagen.
Resultatförsämringen jämfört med föregående år kommer till största delen från ökade kostnader kring A-laget och de spelarförvärv som skedde i december för att stärka truppen.
Den andra delen hänförs till uteblivna publikintäkter i form av färre sålda säsongskort och därutöver en lägre snittpublik på 224 åskådare per match under grundserien.
Kvalseriespelet gav en nettoeffekt till resultatet på +1,0 mkr.
Syrelsen har lämnat långsiktiga direktiv för hela verksamheten. Med utgångspunkt från dessa direktiv har ledningen tillsammans med all personal utarbetat en affärsplan för perioden 2011-2014.
Ett tydligt fokusområde är den röda tråd, genom den sportsliga delen, som innefattar allt från träning, kost, ledarstil, uppförande och värdegrunder samt hur hockey ska spelas i Modo.
Det övergripande målet är att leverera betydligt fler juniorer till A-laget i närtid och att återigen etablera laget i toppen av Elitserien. Andra områden som ytterligare kommer att förstärkas är försäljning och marknad som förväntas leverera ännu bättre än tidigare såväl i närområdet, nationellt som internationellt.