Årets tema är Sommardrömmar. Förhoppningen från de deltagande Höga Kusten-kommunerna är att så många som möjligt av de drygt 100 000 som brukar besöka mässan inte bara lockas att drömma om Höga Kustens skärgård utan också förverkligar drömmen.
I Höga Kusten-kommunernas gemensamma monter medverkar bland annat Skeppsmalns kapellag, Örnsköldsviks hamn (MF Ulvön), Örnsköldsviks kommun, Ulvö kapellag och Ulvö hotell.
Vi tror att deltagandet kan ge fler sommargäster. Både de som är båtburna då, men även de som kommer med bil och färja, säger Magnus Malmborg, hotelldirektör Ulvö Hotell, som hoppas att nya människor får upp ögonen för Höga kusten.
Sedan tidigare finns ett stort intresse för Höga Kusten och dess skärgård och med den senaste tidens skärgårdssatsningar är förutsättningarna för en framgångsrik marknadsföring extra goda. Som extra lockbete tar Örnsköldsvik med sig årets Ulvöbroschyr som har tagits fram tidigare med anledning av mässan.